Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

ANJA FORSNOR

STÄLL DIN FRÅGA OM GRAVIDTRÄNING

Ni har efterfrågat träning i bloggen och NU mina vänner, blir det massa träningsinspiration! Jag har så mycket roligt att dela med mig av och först ut är en serie som handlar om gravidträning – under och efter graviditeten.

Min kära vän Amelie driver Stockholm Pilates Center där jag tränat efter förlossningen. Att träna rätt efter graviditeten känns så viktigt och Amelie har hjälpt mig att bygga upp en grundstyrka och stabilitet i kroppen. Amelie är just nu gravid med sitt andra barn (åh, vad jag längtar efter bebisgos!) och är grym på gravidträning.

Nu tänkte jag att ni ska få ta del av Amelies grymma tips! Ställ din fråga i kommentarsfältet om allt som har med gravidträning att göra, både under graviditeten och efter en förlossning så svarar Amelie på dem till er här i bloggen.

gravidtraning-amelie-stockholm-pilates-center

Alltså hur vacker är Amelies mage? Så fin!

Foto: Marcus Tari

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
10kommentarer
  • Jag undrar när det är ok att börja träna efter förlossningen samt vad som är bra att börja med och också vad man ska tänka på om man fortfarande har problem med foglossning.

    Sofia 2016-05-03 08:19:45
    Svara
  • Hej!
    Är gravid i vecka 23 och har innan graviditeten tränat 5-6 ggr i veckan. Efter de första tuffa månaderna när jag knappt orkade träna alls känner jag nu att kraften börjar återvända. Vad ska jag fokusera på när nu känner att jag orkar med några pass i veckan? Föreställer mig att jag har ett par månader på mig nu innan jag blir allt för tung 🙂

    Sandra 2016-04-30 19:27:38
    Svara
  • Fiiiiinaste magisen och finaste Anja <3

    Sandra 2016-04-29 21:40:06
    Svara
  • Hej! Jag skulle gärna vilja få lite råd om när jag kan börja träna igen efter förlossningen och vad jag kan träna. Min dotter är nu 9 veckor och på återbesöket på mvc för två veckor sedan sa barnmorskan att jag skulle fokusera på bäckenbottenträning och vänta med vanlig träning. Men hur länge måste jag vänta, är så sugen på att börja träna igen! Jag fick inga komplikationer efter förlossningen (förutom några stygn) och jag jobbar på med de tråkiga (men viktiga, jag vet) knipövningarna och promenaderna. Skulle dock gärna vilja komma igång med lite ”riktig” träning.
    Stort tack på förhand och tack för en härlig blogg!

    Maria 2016-04-29 08:39:43
    Svara
    • Svar på Marias kommentar.

      Har pa Irland ar man ”klar” att borja trana (vad som helst) efter 6 veckor om allt ar bra. Sa det dar verkar vara olika i olika lander.

      Eva 2016-05-01 19:26:37
      Svara
  • Hej, bör man tänka annorlunda när det gäller träning vid tvillinggraviditet?
    Jag har tränat 4-5 ggr/vecka innan graviditeten och nu (18 veckor in) har jag fått träningsförbud. Det enda jag ”fick” göra var cykling och promenader. Träning är väldigt viktigt för mig och jag vill under graviditeten gärna bibehålla min styrka med tex lättare vikter, gummiband etc. Vad är okej? Min barnmorska menade att det är så stor skillnad med tvillinggraviditet och när du väntar ett barn. Har försökt förgäves och leta info på nätet utan att lyckats. Vad menar du kan vara okej? Vad är dina tips?
    Tusen tack,
    Varma hälsningar Charlotta

    Charlotta 2016-04-28 20:49:03
    Svara
  • Hey. Sicken härlig blogg du har. Till frågan: är det något speciellt man ska tänka på när man börjar träna efter kejsarsnitt? Och kombon styrketräning kejsarsnitt? Har dammsugit 1177.se om detta men blir inte ens klok på vad de definierar som träning. Undrar och Sophia

    Sophia 2016-04-28 17:36:01
    Svara
  • Hej! Har ingen fråga om träning (även om har har bf i helgen..!) utan jag tänkte kolla: visst har du tidigare tipsat om en app med info om bebisars utvecklingsfaser? Vad heter den?

    Elin 2016-04-28 16:44:25
    Svara
    • Svar på Elins kommentar.

      Wow spännande, snart dags! Ja, jag tycker appen Wonder Weeks är så bra och har hjälpt oss mycket, rekommenderas! Lycka till med mini, kramar till er!

      Anja Forsnor 2016-04-28 22:38:30
      Svara
  • Hej! Vad kul! Det här kommer i precis rätt tid för mig =) Jag är gravid i vecka 20. Fram till nyligen har jag varit extremt illamående och extremt trött(vilket fortfarande hänger i ganska bra) kombinerat med ett krävande jobb. Jag har därför helt valt bort träning, inte haft något sug eller kunnat motivera mig! Promenader har jag i alla fall hålt fast vid hela tiden. Nu känns det som att jag har glömt hur jag ska göra och helt enkelt! Älskar egentligen att träna och tror att det skulle göra mig piggare. Men jag är rädd att hoppa och stutsa för mycket nu, sådana rörelse känns i magen. Vad tycker du jag ska göra / tänka för att komma igång?

    Jag tycker det är så kul att följa dig Anja, och jag ser fram emot att läsa dina svar på våra frågor Amelie!

    Amanda 2016-04-28 16:43:42
    Svara
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!