Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

ANJA FORSNOR

Igår, idag och ikväll

I går hade jag mitt första PT-pass sedan förlossningen och det kändes så bra!  Jag tycker att det känns extra viktigt nu att träna med någon som är utbildad och kunnig inom träning efter en graviditet.

Min kropp har återhämtat sig bra men jag vill inte bara köra på i full fart utan vill gärna att någon håller ett litet extra öga på mig. Så nu kommer jag träna med grymma Amelie på Stockholm Pilates center och mitt fokus vara att hitta tillbaka till grundstrykan i framförallt mage, rumpa och baksida lår.

Jag vet att det är flera av er som är intresserade av just träning efter graviditet så jag kommer skriva mer om det framöver!

Nu ska jag möta upp Johanna på en lunch och ikväll har ju jag, Filippa och Linn event med Indiska. Hoppas vi ses där!

anja-forsnor-träning

Foto: Studio Emma Svensson

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
6kommentarer
  • Skulle jattegarna vilja veta mer om traning under och efter graviditet. Jag som alskar pilates (och ar gravid) har blivit skraj for det har med magmuskler som kan dela sig for mycket av vissa ovningar etc. Det kanns som att alla sager att man ska trana men sen nar man researchar sa verkar det som att man i slutandan inte kan gora nagot forutom simma och ga typ. Har ingen gravidyoga/pilates i narheten.

    Eva 2016-01-15 11:43:29
    Svara
    • Svar på Evas kommentar.

      Hej Eva, såg nu att jag helt missat att svara på din kommentar om det här. Förlåt! Jag tränade styrketräning under hela min graviditet och tyckte det var så skönt. Förutsatt att du har en problemfri graviditet och mår bra så kan du träna ben, rumpa, rygg och armar. Satsa på att stärka upp baksida lår och rumpa, de musklerna kopplas lätt ifrån när man blir framtung med magen. Och ett tips är att träna gravidyoga via datorn på t.ex. Yogobe eller Youtube! Bara att rulla ut mattan i vardagsrummet och ge dig själv den egentiden med magen. Underbart! Kram på dig!

      Anja Forsnor 2016-02-19 23:29:53
      Svara
  • Du är SÅ snygg här. Galet. Tack för igår. Kram kram

    Filippa Salomonsson 2016-01-15 09:19:33
    Svara
  • Åh ja vad intressant! Jag är skraj för att träna på fel sätt nu efter graviditeten och skulle uppskatta mer info ☺️

    Sara 2016-01-14 21:59:37
    Svara
  • Spännande! Varit nyfiken på dom länge och pilates känns som bra ”komma tillbaka” aktivitet. Fessutom bor jag i krokarna. Ser frame mot att följa!

    Josefin 2016-01-14 15:31:25
    Svara
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!