Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

ANJA FORSNOR

Raw Clarity Juice Cleanse

bild

bild 1

Juice it up!

I torsdags morse mötte jag upp härliga Filippa på Ecoist för att hämta upp dagens juicer. Idag har jag alltså kört Juice Cleanse för första gången vilket har varit väldigt spännande! Cleansen går ut på att man under en dag dricker 6 kallpressade juicer och undviker all annan mat och dryck.

Varför gör man en juice cleanse?
För att vila matsmältningssystemet, rensa ut gifter, öka energinivån och stärka ens mentala fokus.

Alla juicer har varit superfräscha och goda, speciellt den första i morse med äpple och spenat! Jag har känt mig förvånansvärt pigg hela dagen och inte speciellt hungrig eller trött i huvudet heller. Tog en vilodag från träningen vilket jag tror var bra. Det absolut jobbigaste har varit att gå på toaletten precis hela tiden, haha!

Men jag tror verkligen på det här med att vila matsmältningssystemet ibland och kommer absolut att köra en cleanse fler gånger. Kanske vågar mig på en 3-dagars nästa gång. Är det någon av er som testat en cleanse?

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
6kommentarer
  • […] testade själv min första juice cleanse för någon vecka sedan och gillade det väldigt mycket. Ska faktiskt göra en ny cleanse nu på […]

    Hälsosnackis just nu – It’s all about the juicy stuff | Anja 2014-06-17 11:59:30 http://anja.elle.se/halsosnackis-just-nu-its-all-about-the-juicy-stuff/
    Svara
  • […] testade själv min första juice cleanse för någon vecka sedan och gillade det väldigt mycket. Ska faktiskt göra en ny cleanse nu på […]

    Hälsosnackis just nu – It’s all about the juicy stuff | Anja 2014-06-17 11:59:30 http://anja.elle.se/halsosnackis-just-nu-its-all-about-the-juicy-stuff/
    Svara
  • Tack för en grym och peppande blogg.
    Har en fråga. Försöker äta så vegetariskt som möjligt (och undviker mjölkprodukter så mycket jag kan) dock är jag lite rädd för att få i mig för lite protein. Har tex. alltid kvarg i min smoothie för att boosta men vill som sagt undvika animaliska produkter så mycket som möjligt. Hur gör du?
    Har jag bara fallit för protein-hetsen som verkar vara ett faktum?

    Malin 2014-06-09 11:35:00
    Svara
    • Svar på Malins kommentar.

      Tack Malin, vad glad jag blir att du gillar bloggen! Det råder lite delade meningar kring protein och hur mycket vi bör få i oss dagligen. Det beror ju lite på hur du lägger upp kosten i övrigt, men jag anser att protein mättar bra och gör att jag undviker småätande. Jag försöker få i mig något form av protein vid varje måltid. I smoothies tycker jag hampaprotein är grymt bra! Det är helt naturligt och är en bra proteinkälla. Det finns även risprotein och andra veganska proteinpulver som borde vara något för dig. Jag använder äter även superfoods som spirulina och bipollen med väldigt hög proteinhalt som är bra just i smoothies. Och vill du undvika proteinpulver och tillskott så koka några ägg och ät tillsammans med din smoothie. Hoppas du hittar rätt! Kram på dig.

      Anja Forsnor 2014-06-09 15:29:00
      Svara
  • Tack för en grym och peppande blogg.
    Har en fråga. Försöker äta så vegetariskt som möjligt (och undviker mjölkprodukter så mycket jag kan) dock är jag lite rädd för att få i mig för lite protein. Har tex. alltid kvarg i min smoothie för att boosta men vill som sagt undvika animaliska produkter så mycket som möjligt. Hur gör du?
    Har jag bara fallit för protein-hetsen som verkar vara ett faktum?

    Malin 2014-06-09 11:35:00
    Svara
    • Svar på Malins kommentar.

      Tack Malin, vad glad jag blir att du gillar bloggen! Det råder lite delade meningar kring protein och hur mycket vi bör få i oss dagligen. Det beror ju lite på hur du lägger upp kosten i övrigt, men jag anser att protein mättar bra och gör att jag undviker småätande. Jag försöker få i mig något form av protein vid varje måltid. I smoothies tycker jag hampaprotein är grymt bra! Det är helt naturligt och är en bra proteinkälla. Det finns även risprotein och andra veganska proteinpulver som borde vara något för dig. Jag använder äter även superfoods som spirulina och bipollen med väldigt hög proteinhalt som är bra just i smoothies. Och vill du undvika proteinpulver och tillskott så koka några ägg och ät tillsammans med din smoothie. Hoppas du hittar rätt! Kram på dig.

      Anja Forsnor 2014-06-09 15:29:00
      Svara
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!