Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

ANJA FORSNOR

Finlunch och lyxmellis

bild 3 (68)

bild 2 (84)

bild 4 (51)

Igår åt jag lunch med de här fina favoriterna, Klara och Sara. Det var inget snack om saken vart vi skulle gå och käka. Det är så lustigt, i snart ett år har jag ätit lunch någon gång nästan varje vecka på Systrarna Voltaire och jag tröttnar aldrig. Har ni ännu inte testat så är det ett måste! Igår åt jag rödbetsinkokt lax med råris, bönor och hommus.

Jag vet inte hur ni är, men jag måste alltid äta mellanmål på eftermiddagen annars får jag en riktig energidipp. Jag är en riktigt skalman som måste äta nästa exakt var tredje timme för att hålla energin och humöret på topp. Så igår festade jag till det med en Bounceball (älskar dessa!) och denna Moloko cashewdryck från Kallpressen. En riktigt nötfest! Efter 6 veckors strikt kostschema njöt jag av dessa med gott samvete. Nötdrycken var helt sagolikt god, som en cashew-kanel-milkshake! Ska definitivt försöka ge mig på en egen variant här hemma.

Förresten, ni glömmer väl inte att tävla med Extra? Det har kommit in så många fina bidrag och imorgon är sista dagen så tävla på!

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
4kommentarer
  • Hej! Blev lite nyfiken på ”6 veckor med strikt kostschema”! Är det något speciellt du fokuserat på, något du uteslutit och har det varit för något speciellt träningsmål eller av annan anledning? Hade varit kul med lite info och inspiration

    Sandra 2014-06-01 21:02:00
    Svara
    • Svar på Sandras kommentar.

      Hej Sandra! Kul att du är nyfiken 🙂 I samband med att jag började träna
      på Kamsportslabbet bestämde vi oss för en kickstart där vi gjorde en
      tydlig plan både för kost och träning under 6 veckor. Både för att toppa
      mina träningsresultat men även ge kroppen och förbränningen en extra
      push! Jag har ätit väldigt likt hur jag brukar, dvs. ren och bra mat,
      mycket grönt och ekologiskt, fisk och bra fetter, protein och långsamma
      kolhydrater. Däremot har jag försökt totalt utesluta choklad, glass och
      sådant som jag gärna unnar mig på kvällarna 🙂 Jag har även under dessa 6
      veckor uteslutet all typ av mejeriprodukter, socker, gluten, alkohol
      (med ett undantag) och snabba kolhydrater.

      Det är kul att se hur
      kroppen reagerar och jag har fått fina resultat på väldigt kort tid.
      Sötsuget är helt borta, jag känner mig piggare och starkare! Dock ser
      jag inte detta som ett långsiktigt sätt att leva på då jag tror på en
      mer balanserad livsstil utan förbud. Men jag gillar utmaningar och
      tycker det är kul att pusha mig själv lite extra under korta perioder.
      En självförtroende-boost när man inser att man faktiskt klarar av det!
      Hoppas det var lite svar på dina frågor 🙂 Kram!

      Anja Forsnor 2014-06-02 16:11:00
      Svara
      • Svar på Anja Forsnors kommentar.

        Tack snälla för ditt svar! Kul att se att kroppen svarar på sådana förändringar, ger en lite mer motivation! Känner att jag skulle vilja få lite mer resultat vad gäller både träning och rent kroppsligt. Tror att en lite striktare kost är det som kan hjälpa. Kan vara kul att prova några veckor i allafall

        Sandra 2014-06-03 21:34:00
        Svara
        • Svar på Sandras kommentar.

          Faktum är att kroppen svarar ganska snabbt när man gör en förändring både i kost och träning samtidigt. Och känns det för mycket så börja med en sak i taget, först träningen och sen kosten eller tvärtom. Precis som vi är vanemänniskor så vänjer sig kroppen snabbt och behöver bli lite överraskad ibland för att komma igång 🙂 Bara motivationen är där så kommer det gå galant för dig. Lycka till! Kram

          Anja Forsnor 2014-06-09 15:31:00
          Svara
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!