Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

ANJA FORSNOR

Därför älskar jag att träna på morgonen

bild 1 (57)Ursäkta den här überhurtiga tjejen, men endorfinkicken av att träna på morgonen alltså. Oslagbar! Och nej, jag har inte rakat av mig håret, vet inte vart på vägen det försvann, haha.

bild 2 (56)

Svårt att hitta tid till träningen? Mitt bästa tips är att ställa klockan lite tidigare på morgonen och bränna av ett pass innan jobbet. Det kan kännas jobbigt de första minuterna när klockan ringer men känn inte efter så mycket, utan bara kör. Ofta är man lika trött om man skulle snooza en timme längre så det är lika bra att bara gå upp med en gång.

Bestäm träff med en kompis om du har svårt att komma iväg till gymmet själv eller boka in en morgonklass. Känslan efteråt är magisk, det är så värt det!

Fördelar med morgonträning:

❤ Din kropp är stark och utvilad på morgonen
❤ Du slipper trängas på gymmet eller löpspåret
❤ Att ta en löprunda med morgonsolen som sällskap är nästintill religiös upplevelse
❤ Frukosten smakar extra gott efter träningen
❤ Endorfinerna släpps lös och får dig må bra hela dagen
❤ Har du tränat på morgonen minskar risken att sabba det med skräpmat under resten av dagen
❤ Och det bästa av allt… när du slutar jobbet har du hela kvällen fri!

Jag känner mig alltid som piggast och gladast när jag tränar på morgonen och jag har nytta av det hela dagen sen. Morgonträning har blivit en del av min morgonrutin som jag absolut inte vill ändra på.

Min mamma skrattar nog när hon läser detta för jag har långt ifrån alltid varit morgonmänniska. Och träna innan kl. 10 på morgonen var nästintill otänkbart fram tills lite mer än ett år sen. Men det handlar bara om att bestämma sig kvällen innan, planera inför morgondagen och köra på. If I can do it – you can do it!

Hur ser din träningsrutin ut, när föredrar du att träna?

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
6kommentarer
  • hej!
    fin blogg, tack för det. såg i ett inlägg tidigare om att du önskade förslag till rubrik i inlägg, här kommer lite sena förslag: jag skulle vilja veta vilka är dom 5 vanligaste middagarna du äter, lagad hemma. alltså, behöver inte vara recept, utan bara vad de består av. smarta skönhetsprylar att ha i träningsväskan på gymmet? min väska har en tendens att bli väldigt full… klasser/pass du helst tränar på gym? bra luncher att äta ”på språng”, vad väljer du gärna då? reser mkt och det är inte så lätt att få till, tyvärr. och till sist, har du vart på nån resa som innefattade träning på något vis (både inom och utom landet), dina bästa upplevelser kring dessa? tack.

    anna 2014-05-07 13:50:00
    Svara
  • hej!
    fin blogg, tack för det. såg i ett inlägg tidigare om att du önskade förslag till rubrik i inlägg, här kommer lite sena förslag: jag skulle vilja veta vilka är dom 5 vanligaste middagarna du äter, lagad hemma. alltså, behöver inte vara recept, utan bara vad de består av. smarta skönhetsprylar att ha i träningsväskan på gymmet? min väska har en tendens att bli väldigt full… klasser/pass du helst tränar på gym? bra luncher att äta ”på språng”, vad väljer du gärna då? reser mkt och det är inte så lätt att få till, tyvärr. och till sist, har du vart på nån resa som innefattade träning på något vis (både inom och utom landet), dina bästa upplevelser kring dessa? tack.

    anna 2014-05-07 13:50:00
    Svara
  • Hej Anja! Har ganska nyligen hittat till din blogg och tycker jättemycket om den! Jag har lite som mål att börja träna på morgonen nu de kommande veckorna och få rutin på det, men jag är lite fundersam angående frukost. Tränar du på fastande mage? Eller ska man äta nåt litet iaf? Olika mat för gym/löpning? Förstår att det är rätt individuellt kanske, men hade vart kul att läsa hur du gör! Kram och tack för en fin blogg!

    Sofia 2014-05-07 08:34:00
    Svara
    • Svar på Sofias kommentar.

      Hej Sofia, kul att du hittat hit och att du gillar bloggen 🙂 Det tog mig lite tid att hitta rätt gällande frukost och morgonträning, det är inte helt lätt och som sagt väldigt individuellt. När det gäller löpning har jag svårt att springa med mat i magen. Ibland äter jag ett kokt ägg, några nötter, en halv riskaka eller liknande bara för att få i mig lite energi, det beror lite på hur långt jag tänker springa. Men jag föredrar ofta att springa på fastande mage sålänge jag inte känner mig hungrig när jag vaknar.

      Ska jag gymma vill jag gärna få i mig något, ibland en liten smoothie, proteinshake eller två-tre kokta ägg. Sen är jag nogrann med att alltid fylla på med en ordentlig frukost efter passet istället! Jag dricker alltid BCAA (aminosyror) före, under och efter träning vilket förhindrar muskelnedbrytning och ger mig lite extra energi på träningspasset. Lycka till med din morgonträning, du kommer älska det! Kram!

      Anja Forsnor 2014-05-07 09:14:00
      Svara
  • Hej Anja! Har ganska nyligen hittat till din blogg och tycker jättemycket om den! Jag har lite som mål att börja träna på morgonen nu de kommande veckorna och få rutin på det, men jag är lite fundersam angående frukost. Tränar du på fastande mage? Eller ska man äta nåt litet iaf? Olika mat för gym/löpning? Förstår att det är rätt individuellt kanske, men hade vart kul att läsa hur du gör! Kram och tack för en fin blogg!

    Sofia 2014-05-07 08:34:00
    Svara
    • Svar på Sofias kommentar.

      Hej Sofia, kul att du hittat hit och att du gillar bloggen 🙂 Det tog mig lite tid att hitta rätt gällande frukost och morgonträning, det är inte helt lätt och som sagt väldigt individuellt. När det gäller löpning har jag svårt att springa med mat i magen. Ibland äter jag ett kokt ägg, några nötter, en halv riskaka eller liknande bara för att få i mig lite energi, det beror lite på hur långt jag tänker springa. Men jag föredrar ofta att springa på fastande mage sålänge jag inte känner mig hungrig när jag vaknar.

      Ska jag gymma vill jag gärna få i mig något, ibland en liten smoothie, proteinshake eller två-tre kokta ägg. Sen är jag nogrann med att alltid fylla på med en ordentlig frukost efter passet istället! Jag dricker alltid BCAA (aminosyror) före, under och efter träning vilket förhindrar muskelnedbrytning och ger mig lite extra energi på träningspasset. Lycka till med din morgonträning, du kommer älska det! Kram!

      Anja Forsnor 2014-05-07 09:14:00
      Svara
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!