Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

ANJA FORSNOR

Stärk upp ryggmuskulaturen med latsdrag

bild 2 (9)

bild 3 (8)

bild 1 (9)

bild (4)

En av mina absoluta favoritövningar på gymmet är latsdrag. Jag upplever att många tjejer missar att träna rygg vilket är synd då det är en otroligt viktig muskelgrupp. Ryggen ska orka bära oss genom hela livet och vi kan förebygga så mycket värk och framtida skador genom att stärka både rygg- och bålstabilitet.

Just latsdrag tycker jag är grymt bra för att stärka hela överkroppen, framförallt ryggmuskulaturen men även för bål, axlar och armar. Jag brukar variera mellan olika grepp och bredd för att få in variation.

Här kör jag underhansgrepp, supinated, vilket aktiverar biceps och är ett bra sätt att öva upp muskulaturen för att bland annat bli duktig på chins. Jag varvade denna övning med armhävningar och körde 15 reps x 4 varv. Happy workout!

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!