Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

ANJA FORSNOR

EN KLAGOSÅNG OM TRÄNING

grounded-factory-yoga-mat-traning-pilates anja-stockholm-pilates-center-trana-yoga-grounded-factory anja-lily-traning-stockholm-pilates-center-grounded-factory-yoga stockholm-pilates-center-garuda-yoga-barre

Åh vad jag saknar att träna. Att träna på riktigt! Helt på mina egna villkor, precis när jag vill och hur mycket jag vill. Jag saknar att känna mig stark, att känna mig snabb och att hela tiden veta att kroppen är med mig och ställer upp. Att jag och kroppen är ett team. Nu känner jag att jag mest sviker kroppen. Ryggen gör ont och jag tar inte hand om den som jag borde.

Det går att träna med en bebis, visst gör det. Men det är så satans svårt att hitta tid. Och ork. Motivationen finns, det är jag glad för. Fast ibland är det nästan värre. Ibland vore det nästan enklare om jag inte var en tränande person och liksom bara var nöjd med det. Men jag älskar ju kicken och energin träningen ger mig.

För ett tag sen hade jag så bra träningsflow och fick ihop 4-5 pass i veckan. Tyckte det kändes easy peasy att kombinera bebis med träning, förstod inte alls vad folk klagade över. Just nu känns det som en omöjlighet att hinna med något mer än cyklingen. Med Lily vaken nästan halva nätterna ligger jag så back på sömn och känner mig som en zombie när jag vaknar varje morgon. En rejäl dos pollenallergi på det gör inte saken bättre. Ja, jag vet att jag klagar och gnäller men ibland så måste man få göra det.

Men samtidigt är det bara jag själv som kan vända det, jag mår ju som bäst när jag tränar!

Från och med nästa vecka ska jag börja boka in träningen i kalendern som vilka jobbmöten som helst. Så de blir av. Ska boka in minst ett pass här och minst en dejt med den här bruden. Kanske även ska ge det här med Mini SATS ytterligare en chans. Jag känner peppen, ser (nästan!) ljuset i tunneln.

Mamas, är ni med mig? Kan vi inte peppa varandra? Hur tusan lyckas ni jonglerar ni mammaliv, träning och jobb?

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
15kommentarer
  • Ps satan vad vacker du är. 🙂 Och Lily är bedårande!

    Jo 2016-05-26 22:10:39
    Svara
  • Hej Anja, I hear u!
    Dock har jag en elvaveckors så har inte behövt sakna det lika länge. Just nu sover bebis bra så jag får till en del men man är ju tröttare än innan och det är mycket annat so ska hinnas. kan inte ens jämföra med dig som driver bolag också. har tänkt en del på dig nu under min första tid och jag är så imponerad av vad u åstadkommer! Mitt trick hittills har varit att passa på när det är långpromenad och det sovs i vagnen, så kör jag lätt styrka längs vägen. Målbild är ju mera framöver men inser också att man inte har sin tid på samma sätt än tidigare och får anpassa.

    Jo 2016-05-26 22:09:59
    Svara
    • Svar på Jos kommentar.

      Men hur fin är du?! Tack snälla för dina ord. Åh grattis till din lilla knodd! Hoppas allt gått bra och att ni njuter av allt 🙂 Ja, det är verkligen en helt ny värld med en liten bebis och dagarna ser helt annorlunda ut. Sen är alla bebisar olika och Lily har varit väldigt enkel så jag har kunnat ta med henne överallt. Men visst, det är tufft att samtidigt jobba men eftersom jag gjort det från början har jag inget att jämföra med. Men hade jag varit anställd hade jag varit mammaledig och bara njutit, det är lyx! 🙂 Ta hand om er! Kramar

      Anja Forsnor 2016-05-26 22:33:10
      Svara
  • Känner SÅ väl igen mig med dina ord! Har själv en fyra månaders bebis och kroppen vill verkligen träna mer än 1-2 ggr i veckan, men sömnbristen tar fort över. Kanske kan man bli mer peppad om man kan hitta en mammatränings grupp, där man kan puscha varandra! Sist men inte minst tack för din inspirerande blogg, har provat på många av dina recept =)

    Helena 2016-05-26 20:57:58
    Svara
    • Svar på Helenas kommentar.

      Tack för all din pepp! Jag hoppas att ni också får ordning på nätterna snart så du får lite mer sömn. Vi är mitt i en fas där jag försöker sluta amma så det ställer säkert till det en del just nu. Ja, jag ska nog boka i ett Strongmama pass eller nåt nästa vecka när Lily faktiskt kan följa med. Då har jag ju ingen ursäkt. Ha en fin helg! 🙂

      Anja Forsnor 2016-05-26 22:23:29
      Svara
  • Igenkänningsfaktorn är hög, ingen dag är den andre lik med en liten bebis. Min lilla tjej är 3 månader och har varit väldigt medgörlig men så helt plötsligt krånglas det med både det ena och det andra. Jag försöker finna tid antingen på dagen när lillan sover eller på kvällen när min man är hemma att träna men det blir långt ifrån av varje dag förutom knipövningarna då. Har precis kommit tillbaka till pilates igen och det kändes helt underbart. Tränar enligt Lovisa Sandströms bok om mammaträning som är fantastiskt bra och passen kan man ju göra hemma. Och så försöker vi komma ut på promenaderna. Jag säger till mig själv att den dagen jag är redo för en löptur, då kommer jag känna mig ”back on track” igen. Men tror att det är viktigt att man gör saker och ting i sin egen takt och ger sig själv en klapp på axeln, det är inte lätt att vara få ihop allt. Men att planera in i kalendern är toppen, så skönt också att få komma bort själv ibland och slippa tänka på bebis hela tiden.
    Och till sist, Lily är verkligen såååå bedårande söt!
    Allt gott!
    Liv

    Liv Ben Dror 2016-05-26 13:26:27
    Svara
    • Svar på Liv Ben Drors kommentar.

      Helt sant, alla dagar är så olika. Och alla dessa faser! Åh jag minns så tydligt när Lily var 3 månader och hela hon helt plötsligt blev en helt ny bebis. Så gnällig och krävande, ingenting var som det var innan. Jag fick tips om appen Wonderweeks, har du den? Den hjälpte oss mycket i att förstå alla faser hon går igenom. Superbra! Ja, jag har försökt träna lite med Lily innan och visst går det, men för mig handlar träning om min egentid och att bara kunna släppa allt. Får väl bli en kombo helt enkelt! 🙂 Tack för alla fina ord och all pepp, skönt att vi har varandra haha 🙂

      Anja Forsnor 2016-05-26 22:25:41
      Svara
  • Känner igen mig i allt du skriver! Så skönt med någon som delar med sig! ? Min lilla sover väldigt dåligt på nätterna så träningen prioriteras inte även om man så gärna vill! Men hoppas på bättre sömn så man hinner med ett pass.
    Hur funkar minisats för er? Inte testat än!

    Linn 2016-05-26 10:54:27
    Svara
    • Svar på Linns kommentar.

      Åh, skönt att vi är två. Inte för jag önskar dig sömnlöshet haha men skönt att inte känna sig helt ensam i eländet. Man märker verkligen hur otroligt påverkad man blir av att sova för lite, känner sig nästan knäpp! Jag har bara testat Minisats en gång och det funkade riktigt bra. Har liksom inte blivit av igen för jag tyckte det var lite omständigt med vagn, släpa ner för trappor, skriva in henne etc. men det blir nog enklare när man får in rutinen. Fick väldigt stort förtroende för de som jobbade där i alla fall!

      Anja Forsnor 2016-05-26 22:21:58
      Svara
  • Åh, känner så mycket igen mig! Vi har nyligen kommit hem från en resa med som så klart varit härlig, men att komma tillbaka med jetlag + bebis och allt som ska fixas + tid för att hinna med träning är.. tufft! Längtar efter att komma igång igen och köra på, jag är med på peppen, varje pass räknas 🙂

    Kris 2016-05-26 07:11:28
    Svara
    • Svar på Kriss kommentar.

      Jaa, då är vi två! Det är verkligen tufft. Hoppas det vänder snart och ni kommer in i era rutiner igen. Tack för peppen, nu kör vi! 🙂

      Anja Forsnor 2016-05-26 22:19:39
      Svara
  • Alltid smart att boka in träningen i kalendern. Då ska det mycket till för att det inte blir av!
    Din nästa vecka kommer bli grym!!!

    Karin Fitness och Hälsa 2016-05-25 22:40:35 http://fitnessochhalsa.se
    Svara
  • Förstår din frustration! Jobbigt när man får prioritera bort saker som får en att må bra 🙂 en tanke bara… I din blogg skriver du ofta om dig och Lily, men sällan om din partner. Han kanske inte vill bli skriven om, men hur ser er familjesituation ut? Är det alltid du som måste ta de vakna nätterna med Lily, eller hjälps ni åt? Jag är gravid i vecka 40, och för mig kommer det vara otroligt viktigt att få mina träningstillfällen när jag behöver dem! Jag och min sambo ska hjälpas åt så att vi båda kan bibehålla våra intressen och tillgodose våra behov, trots bebis. Ger du och din partner varandra egentid? Kan han vara med Lily när du tränar?

    Inte menat som något dömande inlägg, är bara nyfiken på hur det funkar för er, då det ofta är du och Lily som figurerar i din blogg. 🙂

    Emma 2016-05-25 16:38:46
    Svara
    • Svar på Emmas kommentar.

      Hej Emma! Åh så spännande, bebis vilken sekund som helst ju. Grattis och lycka till med allt! 🙂 Min sambo fick nytt jobb precis innan Lily föddes, en global chefstjänst där han reser otroligt mycket. Vissa veckor är jag helt själv med henne och när han väl är i Stockholm kommer han hem väldigt sent och då är jag alldeles för trött för att träna. Vi har heller ingen familj eller släkt i stan så det är inte helt lätt. Men vi hjälps självklart åt med det vi kan men man märker också hur mycket en liten bebis är beroende av sin mamma de första månaderna, eller i alla fall Lily. Jag har helammat henne fram tills för några veckor sedan och då har liksom bara jag funkat när hon vaknat eller velat äta. Men på helgerna passar jag på att smita iväg och ladda med egentid så får han och Lily hänga utan mig 🙂

      Anja Forsnor 2016-05-26 22:16:34
      Svara
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Vanja Wikström
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Pamela Bellafesta
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Dasha Girine
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Fanny Ekstrand
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Hälsa
Foodjunkie
Hälsa
Fannie Redman
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger
Hälsa
Träningsglädje