Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

ANJA FORSNOR

Mycket jobb och ingen semester

palm

alanya

Hej från Turkiet! Jag har ju inte hunnit uppdatera er sedan vi kom hit, sorry! Efter en minst sagt händelserik resa i tisdags kom vi äntligen fram till vår lägenhet i tisdagskväll. Sedan dess har vi haft fullt upp med att fixa och förbereda allt inför lördag när träningsresan drar igång. Jag njuter av att jobba i värmen men det är verkligen ingen semester, massa att bocka av på vår to-do-list här nere samtidigt som allt mitt vanliga jobb rullar på som vanligt. Jag håller med vad Emma skrev om det här med jobbresor för någon dag sen. Hur härligt det än kan se ut är det faktiskt jobb och det resulterar ofta i längre dagar och mindre sömn än vanligt Jag klagar verkligen inte, men man hinner knappt med hälften av det man önskade när man väl är iväg.

Idag tog jag mig tid för både ett och två dopp i poolen mellan alla mail och ärenden, var riktigt svalkande och skönt. Om någon timme kommer Fannie och Kevin och imorgon ska vi sätta de sista detaljerna inför all träning här nere. Vi hörs snart igen!

Quinoagröt med blåbär och kanel

quinoagrot-med-blabar

Att kosten påverkar din träning är ju ingen nyhet. Men hur ska man egentligen äta före, under och efter träningen för att prestera på topp? I ELLE nr 4 bjöd jag på fem näringsrika recept på hur bra träningsmat för en dag kan se ut. Maten som får dig att springa längre och orka mer. Nu tänkte jag dela med mig av recepten även här i bloggen, först ut är förstås frukost.

Quinoa är en ört som är rik på protein, kalcium, kalium och järn. Blåbär innehåller C-vitamin, fibrer och antioxidanter och tillsammans blir det en riktig superfrukost.

Quinoagröt med blåbär och kanel
1 portion

1 dl quinoa
1 tsk kanel
färska blåbär
valfri mjölk, t.ex. rismjölk

Gör så här: Koka upp 2 dl vatten, tillsätt 1 dl quinoa och koka på medelvärme i 20 minuter. Blanda quinoa med 1 tsk kanel och servera med färska blåbär och rismjölk. Gröten är lika god att äta kall. Koka gärna upp lite extra quinoa så har du frukost för fler dagar. En god och energigivande start på dagen.

Foto: Andy Prhat

Mot värmen!

Alanya-Anja-turkiet

Om några timmar befinner jag mig på planet till Turkiet. Jag och M åker ner idag och på torsdag kommer Fannie och Kevin ner så vi kan förbereda allt på plats. Sedan landar 20 träningssugna deltagare på lördag och då sätter allt igång på riktigt!

Försommaren har kommit på riktigt i Alanya och temperaturen ligger runt 22 grader, helt perfekt för en träningsresa. Håll tummarna för att allt bagage kommer fram, haha. Vi reser med fyra (!!) fullpackade väskor fyllda med produkter från våra generösa sponsorer som hjälper oss att göra vår träningsresa till den bästa. Vi landar ganska sent ikväll så vi hörs när jag är på plats i lägenheten. Ha en härlig dag!

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Linn Herbertsson
Home
34 kvadrat
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Makeup by Lina
Home
Andrea Brodin
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Mathilda Weihager
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Paulina Forsberg
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind